Gry to medium rozrywkowe, artystyczne, edukacyjne... ale nie tylko. Od lat przekraczają granice czystej zabawy, stając się narzędziem zmiany społecznej. Za ich pomocą można stworzyć platformę służącą równości i reprezentacji – zarówno na poziomie software’u, czyli samych gier i ich narracji, bohaterów, mechanik czy języka, jak i hardware’u, czyli zaadaptowanego sprzętu umożliwiającego grę osobom z różnymi potrzebami.
Podczas czerwcowego DKG porozmawiamy właśnie o inkluzywności w gamingu – o tym, jak twórcy i fani wspólnie kształtują przestrzeń bardziej dostępną, otwartą i różnorodną. Pochylimy się nad reprezentacją mniejszości, inicjatywami zwiększającymi dostępność oraz działalnością fanowską, która często toruje nowe ścieżki. Zapraszamy do przygotowania tytułów gier, które Waszym zdaniem wpisują się w temat spotkania i mogą być inspiracją do rozmowy!
Zajrzymy też za kulisy marketingu. Porozmawiamy o tym, gdzie kończy się szczera chęć wspierania różnorodności, a zaczyna chłodna kalkulacja – czyli jak rozpoznać, czy reprezentacja w grach to wyraz autentycznego zaangażowania twórców, czy tylko strategia sprzedażowa.
20 czerwca | godz. 18:00
Wydarzenie niebiletowane.
Adres
Centrum Komiksu i Narracji Interaktywnej
ul. Targowa 1/3 (wejście od skrzyżowania ul. Dowborczyków i Tuwima)
