NIEZBADANE ŚWIATY / UNDISCOVERED WORLDS
Odkrycie pierwszych planet orbitujących wokół gwiazd innych niż nasze Słońce pokazało, że nasz Układ Słoneczny nie jest wyjątkiem we Wszechświecie. Odkryto ich już tysiące i każdego dnia poznajemy kolejne.
Film wprowadza widza w problematykę poszukiwania planet pozasłonecznych (tzw. egzoplanet), opowiada o sposobach ich odkrywania, prezentuje misję kosmicznego teleskopu Keplera. Analizuje też warunki, jakie musiałaby spełniać macierzysta gwiazda i orbitująca wokół niej planeta, by mogło się na niej rozwinąć życie, jakie znamy na Ziemi.
Projekcję poprzedza opis zjawisk astronomicznych zachodzących aktualnie na niebie, prowadzony na żywo.
The show is concurrently available with alternative individual audio via wireless headphones. However, we do not provide live simultaneous translation of presenter's speeches.
Dla kogo: dla dorosłych i młodzieży od 10 r.ż.
Łączny czas trwania: ok. 45 min (projekcja filmowa 34 min)
Dostępne wersje językowe: polski, angielski
Producent: Museum of Science Boston/Charles Hayden Planetarium (USA)
Szkoła podstawowa klasy I-III
• rozbudzanie ciekawości poznawczej uczniów oraz motywacji do nauki
• wspieranie wszechstronnego rozwoju osobowego ucznia przez pogłębianie wiedzy oraz zaspokajanie i rozbudzanie jego naturalnej ciekawości poznawczej
• kształtowanie postawy otwartej wobec świata i innych ludzi
• umożliwienie zaspokojenia potrzeb poznawania kultur innych narodów – w tym przypadku kultury japońskiej
• prezentacja różnorodnych zjawisk przyrodniczych, sztuki, a także zabaw i zwyczajów dzieci innych narodowości, z uwzględnieniem możliwości percepcji i rozumienia tych zagadnień na danym etapie rozwoju dziecka
• poznanie świata baśni i wyobraźni dzieci kręgu kultury japońskiej
Szkoły podstawowe klasy IV-VI
• rozbudzanie ciekawości poznawczej uczniów oraz motywacja do nauki
• kształtowanie postawy otwartej wobec świata i innych ludzi
• wyrabianie i rozwijanie zdolności rozumienia utworów literackich z innego kręgu kultury
• rozwój znajomości wybranych utworów z literatury światowej – w tym przypadku literatury japońskiej dla dzieci
• kształtowanie umiejętności rozpoznawania fikcji literackiej, rozróżniania elementów realistycznych i fantastycznych w utworach
• rozwijanie wrażliwości społecznej, moralnej i estetycznej na inne kultury