subpage

EC1 Łódź - Miasto Kultury

A -

A +

Kontrast

Wyszukaj

Kup bilet

MENU

Kira

Kino sferyczne CNiT EC1

W ogromnym mieście, w nie tak odległej przyszłości, na ogromnych ekranach umieszczonych na budynkach, wyświetlane są informacje i obrazy, które są oglądane przez miliony ludzi. Temperatura planety wzrosła o dwa stopnie, a niedobór wody pitnej jest najbardziej palącym problemem Ziemi. Największa korporacja na świecie kontrolująca zasoby wody szerzy dezinformację, aby zachować kontrolę nad najcenniejszymi zasobami Ziemi - wodą. Odważny duet, Eve i Max, ryzykuje wszystko, aby włamać się do serwera korporacji, ujawnić prawdę i dać ludzkości szansę na przetrwanie. Eve i Max zakłócają wiadomości przekazywane przez korporację. Drony odnajdują ich siedzibę i rozpoczynają pościg. Pomocy udziela im Kira przenosząc ich w bezpieczne miejsce.  Kira może być kluczem do realizacji misji. Ale kim – lub czym – jest Kira? W świecie, w którym zacierają się granice między rzeczywistością a technologią, co jest prawdziwe? A co ważniejsze, co jest prawdą?
 

Film zwraca uwagę na problem jaki stwarza możliwość manipulowania informacją i kształtowania fałszywej rzeczywistości za pomocą nowoczesnej technologii i sztucznej inteligencji. Pokazuje jak łatwo można tworzyć fake newsy w różnych dziedzinach, które mają ogromny wpływ na poglądy, decyzje i wybory ludzi. Każe się zastanowić , jak ostrożnie należy podchodzić do informacji w mediach społecznościowych, z których najczęściej młodzież pozyskuje wiedzę a także jak ważna jest konieczność i umiejętność weryfikowania informacji w różnych źródłach.



Podstawa programowa dla klas IV – VIII szkoły podstawowej i klas I –IV Licea/Technika

Umiejętność korzystania z nowych technologii w sposób twórczy i krytyczny jest obecnie podstawową umiejętnością.
Treści filmu „Kira” wspomogą nauczycieli w realizacji zagadnień podstawy programowej kształcenia informatycznego uczniów i przygotowania ich  do bezpiecznego życia w społeczeństwie przepełnionym technologią takich jak:

1. Rozwijanie umiejętności samodzielnego poszukiwania informacji, ich wartościowania oraz rzetelnego i odpowiedzialnego korzystania z wiedzy.
2. Rozpoznawanie zagrożeń związanych z powszechnym dostępem do technologii oraz do informacji.
3. Uczeń jest świadomy, że postęp cywilizacyjny dokonuje się dzięki wiedzy; 
4. Uczeń opisuje kwestie etyczne związane z wykorzystaniem komputerów i sieci komputerowych, takie jak: bezpieczeństwo, cyfrowa tożsamość, prywatność, własność intelektualna, równy dostęp do informacji i dzielenie się informacją;
5. Ocena zagrożeń związanych z technologią i ich uwzględnienie dla bezpieczeństwa swojego i innych.