PRZYGODY ROSETTY I PHILAE / THE ADVENTURES OF ROSETTA I PHILAE
Ta animowana baśń opowiada historię odysei sondy kosmicznej z lądownikiem, które po raz pierwszy w historii podboju Kosmosu doprowadziły do wylądowania na komecie. "...2 marca 2004, Rosetta i Philae rozpoczęły swoją podróż do dalekiej komety 67P/Churyumov-Gerasimenko..." - takie zdanie widnieje na plakacie pokazu, który w przystępny sposób przybliża widzom historię sondy kosmicznej Rosetta oraz lądownika Philae. Wyruszyły one ku jednej z komet, a ich celem było wylądowanie na jej powierzchni. Trwająca ponad dziesięć lat podróż Rosetty i Philae w stronę komety była dopiero początkiem ich niezwykłych przygód. Widzowie dowiedzą się o tym, co zastały u celu swej podróży, jak spędziły kolejne lata, a także czego dzięki nim udało się dowiedzieć naukowcom.
Projekcję poprzedza opis zjawisk astronomicznych zachodzących aktualnie na niebie, prowadzony na żywo.
The show is concurrently available with alternative individual audio via wireless headphones. However, we do not provide live simultaneous translation of presenter's speeches.
Dla kogo: pokaz familijny - dla dorosłych i dzieci od 5 r.ż.
Łączny czas trwania: ok. 45 min (projekcja filmowa 26 min)
Dostępne wersje językowe: polski, angielski
Producent: Design & Data GmbH/ESA
Przedszkole
- wspieranie samodzielnej dziecięcej eksploracji świata, dobór treści adekwatnych do poziomu rozwoju dziecka, jego możliwości percepcyjnych, wyobrażeń i rozumowania, z poszanowaniem indywidualnych potrzeb i zainteresowań
- rozbudzenie i wspieranie ciekawości dzieci na temat otaczającego świata przyrodniczego
- tworzenie sytuacji edukacyjnych budujących wrażliwość dziecka
Szkoła podstawowa klasy I-III
- omówienie znaczenia obserwacji, pomiarów i doświadczeń w poznawaniu prawidłowości w świecie przyrody przez poszukiwanie odpowiedzi na pytania: „dlaczego?”, „jak jest?”, „co się stanie, gdy?”.
- omówienie miejsca Ziemi w Układzie Słonecznym
- podkreślenia znaczenia dorobku minionych epok w życiu człowieka, kształtowanie świadomości jego wykorzystania w życiu codziennym
Szkoła podstawowa klasa IV
- ukazywanie wartości wiedzy jako podstawy do rozwoju umiejętności
- rozbudzanie ciekawości poznawczej uczniów oraz motywacji do nauki
- wyposażenie uczniów w taki zasób wiadomości oraz kształtowanie takich umiejętności, które pozwalają w sposób bardziej dojrzały i uporządkowany zrozumieć świat
- wykonywanie obserwacji i doświadczeń zgodnie z instrukcją, właściwe ich dokumentowanie