subpage

EC1 Łódź - Miasto Kultury

A -

A +

Kontrast

Wyszukaj

Kup bilet

MENU

Jak przygotować dobry pitch?

 

Jesteś młodym twórcą filmowym i zastanawiasz się jak zaprezentować swój pomysł na film? A może jako doświadczona osoba z branży chcesz skonfrontować swoją wiedzę z praktykami innych? Niezależnie od tego, czym się zajmujesz i na jakim etapie kariery jesteś – weź udział w tegorocznych Spotkaniach Branżowych Łódź Film Commission! 

Dwa spotkania, dwie ekspertki i dwie potężne dawki wiedzy o tym, jak przygotować profesjonalny pitch projektu filmowego –  już w grudniu!

Serdecznie zapraszamy do udziału w Spotkaniach Branżowych ŁFC wokół tematu „Jak przygotować dobry pitch?”. To idealna okazja, aby zapoznać się z praktycznymi wskazówkami dotyczącymi prezentacji projektu, zanim ruszy nowa edycja Łódzkiego Funduszu Filmowego, którego jednym z etapów jest właśnie pitching! 

➡️ Już 9 grudnia 2025 r. spotkanie z Joanną Szymańską, właścicielką Shipsboy, prezeską Zarządu Polskiej Gildii Producentów i ekspertką branży audiowizualnej, która pokaże jak przygotować się do prezentacji z perspektywy tego, kto ocenia, między innymi podczas spotkań z regionalnymi funduszami filmowymi.

➡️ Natomiast 12 grudnia 2025 r. prezentacja Zofii Horszczaruk, organizatorki forum koprodukcyjnego i pitchingowego Młode Horyzonty Industry, która opowie m.in. o najważniejszych elementach pitchingu oraz międzynarodowych możliwościach prezentacji projektu. 

Oba spotkania odbędą się w formule online na platformie Zoom, o godzinie 16:00. Każde z nich potrwa około 1,5 godziny i jest zupełnie niezależną od siebie prezentacją. Na Spotkania Branżowe ŁFC obowiązują zapisy, liczba miejsc jest ograniczona. Decyduje kolejność zgłoszeń. Udział jest bezpłatny.  

Zapisy trwają od 26 listopada (g. 12:00) do 5 grudnia (g. 12:00): https://forms.gle/RQGdxxgjqUxS8CGD6Każdy zainteresowany, w zależności od indywidualnych potrzeb, ma możliwość wzięcia udziału w jednym lub obu spotkaniach. Link do platformy zostanie przesłany w dniu wydarzenia. 

Organizatorem wydarzenia jest Łódź Film Commission (EC1 Łódź – Miasto Kultury). 
Kontakt: lfc@ec1lodz.pl
 

Więcej informacji o spotkaniach i prowadzących

9 grudnia 2025 godzina 16:00

Prowadzenie: JOANNA SZYMAŃSKA 

Podczas prezentacji między innymi przybliży, jak opowiadać o projekcie tak, by wzbudzać zainteresowanie i nie utonąć w zbędnych detalach. A także jak przygotować się do prezentacji z perspektywy tego, kto ocenia i jak myśleć o pitchingu jako o strategicznym narzędziu w pracy nad projektem. 

Bio: Joanna Szymańska – właścicielka Shipsboy, producentka i ekspertka branży audiowizualnej. Absolwentka międzynarodowych warsztatów producenckich (Berlinale Talents, EAVE, ACE) i prawa. Zrealizowała kilkanaście krótko- i pełnometrażowych filmów fabularnych i dokumentalnych, w tym liczne koprodukcje międzynarodowe. Prezeska Zarządu Polskiej Gildii Producentów i współzałożycielka warsztatów Atelier Scenariuszowe. W latach 2017–2020 zasiadała w Radzie Polskiego Instytutu Sztuki Filmowej. Aktywnie angażuje się w działania na rzecz rozwoju przemysłu filmowego w Polsce i Europie. Jest zastępczynią przewodniczącego Rady Europejskiej Akademii Filmowej. W Szkole Filmowej w Łodzi kończy prace nad doktoratem. Wykłada na uczelniach w kraju i za granicą.

 

12 grudnia 2025 godzina 16:00

Prowadzenie: ZOFIA HORSZCZARUK

W trakcie spotkania wskaże między innymi, jak przygotować profesjonalny pitch projektu filmowego i jego kluczowe elementu składowe. Ponadto opowie, co warto wiedzieć przed wejściem na „scenę” oraz przedstawi przegląd najważniejszych marketów i miejsc, w których można zaprezentować projekt międzynarodowej branży filmowej z poświęceniem uwagi animacji i filmom familijnym, ale też z uwzględnieniem wydarzeń arthouse’owych.

Bio: Zofia Horszczaruk – szefowa projektów branżowych w Młodych Horyzontach, organizatorka forum koprodukcyjnego i pitchingowego Młode Horyzonty Industry oraz organizatorka warsztatów scenariuszowych Młode Horyzonty Lab, konsultantka scenariuszowa. Od lat wspiera rozwój twórców filmów dla młodej widowni, łącząc wiedzę o produkcji z doświadczeniem w promocji i międzynarodowej współpracy. Pracowała w dziale produkcji Canal+ oraz w agencji sprzedaży filmów, a także organizowała liczne wydarzenia prezentujące polskie kino animowane na świecie.