EC1 Łódź - Miasto Kultury

A -

A +

Kontrast

Wyszukaj

Kup bilet

MENU

Informacje praktyczne

Przed wizytą

Zakup biletów

Centrum Komiksu i Narracji Interaktywnej funkcjonuje codziennie za wyjątkiem poniedziałków między godz. 10:00 a 18:00. Bilety dostępne są na stronie internetowej oraz w kasach CKNI, a także w kasach pozostałych centrów wchodzących w skład kompleksu EC1 Łódź (Centrum Nauki i Techniki, Planetarium, Ulica Żywiołów, Narodowe Centrum Kultury Filmowej).

Dostępne do zakupu bilety są całodzienne – oznacza to, że po ich zakupie można zwiedzać Centrum Komiksu przez dowolny czas, a po opuszczeniu budynku i powrocie do niego można kontynuować zwiedzanie, pod warunkiem, że w dalszym ciągu posiada się opaskę uprawniającą do zwiedzania Centrum na dany dzień.

 

Czas zwiedzania

Każda strefa tematyczna Centrum Komiksu jest inna i inny jest też przewidywany czas jej zwiedzania. Zalecamy zarezerwować sobie przynajmniej dwie godziny na eksplorację różnych zakamarków Centrum.

UWAGA! Ze względu na intensywność bodźców audiowizualnych obecnych na wystawach i w ramach interaktywnych doświadczeń, osoby wrażliwe na takie bodźce, cierpiące na epilepsję bądź podobne schorzenia muszą zachować szczególną ostrożność w trakcie odwiedzin w CKNI.

 

Wystawy czasowe

Na wystawy czasowe obowiązują osobne bilety, dostępne w kasach CKNI oraz na stronie internetowej EC1. W celu odwiedzenia wystaw czasowych nie ma wymogu zakupu biletu na ekspozycję stałą CKNI.

 

Szatnia

W Centrum Komiksu funkcjonuje szatnia, w której zostawić można odzież wierzchnią. Możliwe jest także pozostawienie niewielkich rozmiarów bagaży lub toreb. Obsługa CKNI nie ponosi odpowiedzialności za pozostawione w szatni przedmioty należące do zwiedzających.

 

Dzieci

Ze względu na charakter ekspozycji stałych i doświadczeń interaktywnych, odwiedziny w CKNI zaleca się dla dzieci od 10 roku życia wzwyż. Młodszym zwiedzającym polecamy szczególnie sąsiadującą z nami Ulicę Żywiołów, a grupom szkolnym z niższych klas szkoły podstawowej Centrum Nauki i Techniki. Strefa VR odpowiednia jest dla użytkowników od 13 roku życia.

Przed wizytą zachęcamy do zapoznania się ze szczegółowym regulaminem kompleksu EC1 oraz Centrum Komiksu i Narracji Interaktywnej.

 

For foreigners

Almost the entirety of the exhibition contents are also available in English, including texts, subtitles, applications on digital screens etc. Members of our staff speak English.

Sklep komiksowy i kawiarnia

Kawiarnia Coffee OnBoard

Strona WWW | Instagram | Facebook 

Coffee OnBoard to zarówno kawiarnia, jak i sklep internetowy, oferujący bogaty wybór rzemieślniczych, świeżo wypalanych kaw i szeroki wachlarz sypanych herbat. Goście mogą nie tylko napić się pysznej parzonej kawy, ale także zagrać w jedną z wielu dostępnych na miejscu gier planszowych, a dzięki lokalizacji w budynku Centrum Komiksu i Narracji Interaktywnej, zanurzyć się też w lekturze komiksów.

Latem zapraszamy na przepastne tarasy, z których rozciąga się widok na przepiękną architekturę kompleksu EC1 Łódź.

Godziny otwarcia: wtorek - niedziela, 10:00 - 18:00

Kawiarnia funkcjonuje niezależnie od Centrum Komiksu i Narracji Interaktywnej. Wejście do kawiarni od strony północnej, z pomieszczenia Chillout oraz z szatni i holu.

 

Sklep komiksowy Coffee OnBoard

Najlepiej zaopatrzona księgarnia komiksową w Łodzi, prowadzona przez prawdziwych fanów komiksu! W ofercie sklepu znajdują się takie klasyki jak Kapitan Żbik, Kajko i Kokosz czy Tytus, Romek i A’tomek. Z kolei z myślą o zagorzałych fanach komiksu zaopatrujemy się w nowości, których w każdym tygodniu ciągle przybywa.

Godziny otwarcia: 10:00 - 18:00

Sklep funkcjonuje niezależnie od Centrum Komiksu i Narracji Interaktywnej. Wejście od strony północnej oraz od strony szatni.

 

Informacje dla osób z niepełnosprawnościami

Informacje dla osób z niepełnosprawnością ruchową

  1. Osoby z niepełnosprawnością i ich asystenci uprawnione są do zakupu ulgowego biletu na wystawy po okazaniu orzeczenia o niepełnosprawności oraz dokumentu ze zdjęciem lub legitymacji. 
  2. Przed budową drogi podziemnej w odległości nie mniejszej niż 5 m. od budynków ekspozycyjnych i wystawowych zapewniono miejsca postojowe dla osób niepełnosprawnych o parametrach zgodnych z obowiązującymi przepisami. Obecnie nie ma możliwości tam wjechać, ale po wcześniejszym kontakcie umożliwiamy wjazd na plac w pobliże wejścia.
  3. Przed budynkiem EC1 Południowy-Wschód, gdzie znajduje się CKNI EC1 umieszczone są tablice informacyjne z wyciągiem z regulaminu „EC1 Łódź – Miasto Kultury” w Łodzi oraz planem sytuacyjnym, czyli mapką i opisem budynków, oraz najważniejszych punktów na terenie i w okolicy kompleksu. 
  4. Drzwi wejściowe otwierają się automatycznie. 
  5. Wejścia do budynków są bezprogowe.
  6. Jedno ze stanowisk kasowych przystosowane jest dla osób poruszających się na wózkach inwalidzkich i jest zawsze priorytetowo otwarte.
  7. W CKNI umieszczono windę wewnętrzną, a szerokie korytarze i drzwi wewnętrzne o szerokości przejścia min. 90 cm zapewniają swobodny dostęp do wszystkich oferowanych atrakcji na wszystkich kondygnacjach. Łatwo dostępne sanitariaty, wyposażone w dedykowaną armaturę i ceramikę oraz pochwyty i poręcze, zapewniają swobodne korzystanie z całego kompleksu.
  8. Zapewniamy możliwość wejścia z psem asystującym do budynku.
  9. Budynki posiadają sprzęt umożliwiający ewakuację osób ze szczególnymi potrzebami w przypadku zagrożenia. Wyposażone są w wózki inwalidzkie czy materace ewakuacyjne.
  10. Przed budynkami znajdują się oznaczone punkty zbiórki ewakuacyjnej.
  11. Na I piętro tarasów osoby na wózkach dostać się mogą za pośrednictwem znajdującej się w budynku windy, a następnie przez bezprogowe drzwi wyjściowe. Prowadzący do nich korytarz nie posiada schodów, a zmiany poziomów niwelowane są za pośrednictwem pochylni. Na II piętro tarasów prowadzą drzwi wyjściowe. Do jednej z części tarasów na II piętrze prowadzi pomost ze schodkiem - do niej nie mają dostępu osoby na wózkach inwalidzkich.
  12. Wózki dla osób dorosłych są dostępne przy kasach Centrum Komiksu i Narracji Interaktywnej (2 sztuki). Wózki są dostępne bezpłatnie, bez konieczności wcześniejszej rezerwacji.

Informacje dla osób ze spektrum autyzmu

  1. Ekspozycje znajdujące się w Centrum w niektórych strefach cechują silnymi bodźcami dźwiękowymi i wizualnymi i mogą okazać się nieodpowiednie dla osób ze spektrum autyzmu. Szczególną ostrożność należy stosować przy poruszaniu się po: Strefie Retro, Strefie VR, Strefie Tworzenia Gier w Game Labie.
  2. Na terenie Centrum znajdują się pomieszczenia, w których można się wyciszyć. Izolują one od hałasu i obecności innych osób. W razie konieczności zapytaj obsługę, jak tam dotrzeć.
  3. Centrum posiada w swoim wyposażeniu koce obciążeniowe, miękkie gruszki wypełnione granulatem służące do wyładowywania emocji oraz słuchawki wygłuszające, o które można zapytać obsługę w razie potrzeby.

Informacje dla osób z niepełnosprawnością wzroku

  1. Na wszystkich urządzeniach multimedialnych zastosowana została możliwość powiększania liter oraz zmiany kontrastu.
  2. Punkty ToTuPoint znajdują się przy kasie i wejściu do Planetarium.
  3. Ekspozycja została przeniesiona do aplikacji mobilnej, oprowadzającej po wystawie w formie audiodeskrypcji. Nagrania wywiadów stanowią element aplikacji mobilnej.
  4. W windach przyciski oznaczone są alfabetem Braille’a.
  5. Istnieje możliwość wejścia na teren Centrum z psem asystującym.
  6. W sanitariatach światła nie uruchamia czujnik – trzeba użyć włącznika na ścianie.
  7. Wybrane stanowiska na ekspozycjach zostały przygotowane w formie interaktywnych urządzeń audio: słup z odsłuchami w Strefie Retro, chmurki dźwiękowe w Języku komiksu na I piętrze wystawy Anatomia komiksu, słuchowiska komiksowe w sekcji Komiks i inne media na II piętrze wystawy Anatomia komiksu.
  8. Część ekspozycji nie została przeniesiona do aplikacji mobilnej z audiodeskrypcją ze względu na specyfikę prezentowanych nań doświadczeń: brak opisu poszczególnych plansz i kadrów komiksowych, brak możliwości zagrania w grę w świecie Wiedźmina na ekspozycji Strefy Twórców Gier w Game Labie, brak możliwości zagrania w gry w Strefie VR.
  9. Centrum planuje w przyszłości powiększyć bibliotekę gier wideo dostępnych dla zwiedzających o pozycje zawierające udogodnienia dla osób z niepełnosprawnościami wzroku.

Informacje dla osób z niepełnosprawnością słuchu

  1. Pętla indukcyjna znajduje się przy kasach Centrum Komiksu i Narracji Interaktywnej.
  2. Wszystkie filmy wideo na ekspozycji opatrzone są napisami.
  3. Brak dostępu do tłumacza języka migowego na żądanie – tłumacz dostępny po wcześniejszym umówieniu.